Recents in Beach

header ads

Xiaomos Black Shark gaming telefon kan vara bättre för icke-spelare


Xiaomi Black Shark sub-varumärke gör sin västerländska debut idag med samma namn Black Shark spel telefon i Europa. Telefonen är officiellt kostar £ 439 / € 499 för en 6GB RAM / 64GB lagringsmodell går upp till £ 479 / € 549 för 8GB / 128GB. Under en begränsad tid, kommer dock brittiska prissättning vara £ 409 / £ 449 och europeiska priserna kommer att vara € 469 / € 519. Trots Xiaomi till synes vältajmad lansering i Storbritannien förra veckan, säger Black Shark telefonen kommer endast att vara tillgänglig via under märkets egen hemsida för nu. Jag har använt telefonen för lite över en vecka, men jag är inte redo att publicera en fullständig översyn ännu. Jag har stött på vissa problem med den medföljande controller och har varit i kontakt med Black Shark, men inte fått de slutliga svar i tid för dagens embargo. Jag vill inte att passera slutliga domen på den här enheten utan att vara helt säker på dess funktionalitet, så nu har jag samlat några övergripande tankar. Den här telefonen känns som en bra affär, men det känns inte som ett fynd: byggkvalitet är rock solid kombinera plast och metall till förvånansvärt cool effekt. Ja, det är definitivt gamery, men jag tycker inte att det är demonstrativt så, och ärligt jag gräva svart och grönt färgschema - särskilt de blanka gröna avfasningar. De ramar är inte riktigt i takt med 2018 trender, men de är inte stor och tämligen bra 1080p skärm har en högre bildförhållande. Även hey, åtminstone det finns utrymme för en fingeravtryckssensor på framsidan. (Ingen hörlursuttaget, tyvärr. Men USB-C dongle ingår.) Den kinesiska versionen av Black Shark levereras med en version av MIUI heter JoyUI, men även den västerländska versionen bär det namnet också är själva mjukvaran helt annorlunda. Det är i grunden ultra lager Android med några spelfokuserade anpassningar. The Black Shark använder samma Snapdragon 845 chip som alla andra, men det är extremt synligt snabbt - lätt smartaste och mest lyhörda Android-enhet har jag använt hela året. Jag vet inte om det är ner till den avskalade tillbaka programvara eller omskrutna flytande kylsystem, men Black Shark allmänna hastigheten omedelbart märkbar. Batteritiden har också varit mycket bra hittills, som du förväntar dig från 4000 mAh cell inuti. Den 20-plus-12-megapixel dubbla kamerasystemet verkar ha lyfts från Mi A2 och 6X, det vill säga det är inte top-tier flaggskepp nivå, men är i allmänhet ganska bra - och mycket bättre än du förväntar dig från en telefon på sin prisnivå. Det mest unika med Black Shark själva telefonen är omkopplaren på vänster sida med enda funktion att ta dig in i ”Shark Space”, ett landskap skyddat läge som arrangerar spelbibliotek i en konsol stil meny och låter dig dra fingeravtryckssensor för att få ner en instrumentpanel av spelrelaterade alternativ. Jag vet inte att det verkligen behövs en dedikerad switch, men det går något sätt att göra Black Shark känns mer som en specialbyggd anordning än en telefon som händer för att spela spel. Den medföljande spelkontroll har en analog spak och två axelknappar och klipp på den vänstra sidan av telefonen när den hålls i liggande; du måste också använda en medföljande plast stötfångare fall för hela telefonen för att det ska fästa, som är typ av olyckligt. Spel som arbetar med Shark Space låter dig tilldela delar av skärmen för att var och en av kontrollerna, men de flesta av de kompatibla spel jag kom över är inte riktigt den typ av sak som du skulle ha en styrenhet för i första hand, om det inte finns någon där ute som vill försöka fånga Pokémon med en analog spak. Vissa synes oförenliga spel fungerar och bara behandla det som en vanlig Bluetooth controller, men det är inte alltid perfekt antingen - Asfalt 9, till exempel, låter mig styra med klubban bara bra, men verkar förvänta sig en full-on Xbox layout till finnas tillgängliga och ger mig inget sätt att bromsa. Jag kunde inte få någon Fortnite eller PUBG att arbeta med regulatorn på grund av deras brist på Shark Space stöd, vilket kan vara en deal-breaker för många människor. Jag förstår inte varför det inte skulle vara möjligt att få ner kontroll anpassning overlay i icke-Shark Space spel - jag hade lett till anser att det skulle vara - och Black Shark säger att det är ute i det liksom Asphalt problem. Jag fick regulatorn att arbeta med NetEase PUBG oärliga Knivar ut, dock, och det fungerade bra - det är så mycket mer bekvämt att flytta din karaktär med en pinne och sikta ner sevärdheter genom att hålla ned en trigger, och det är också skönt att inte att ha tummen ständigt skymmer halva skärmen. Jag skulle inte säga att det ger dig en stor konkurrensfördel som mus-and-tangentbord kontra en gamepad - det är närmare till skillnaden mellan att använda en Pro Controller över Joy-Cons med Fortnite på Switch. I grund och botten, jag behöver mer tid för att testa regulatorn med ett bredare urval av spel, och för Black Shark att komma tillbaka till mig på de problem jag har redan hittat, så håll ögonen öppna. Men om du ens bryr sig om hur väl regulatorn fungerar eller Android spel i allmänhet, tror jag den här telefonen är en bra affär - särskilt vid lanseringen pris. Med tanke på priset, det finns egentligen inte några röda flaggor om du inte är avstängd helt av sin design. De bästa sakerna med det är tråkigt. Men detta uttryckligen säljs som en spel telefon, så jag kan inte helt rekommenderar det om jag inte övertygad på den nivån. Så det är det. Det känns som det kommer att bli en ganska övertygande telefon för alla i Europa som vill ha en i grunden lager Android-enhet med extremt bra prestanda till ett lågt pris. Kanske bara inte köpa det förväntar sig att hjälpa dig att flamma genom era Fortnite nivåer fortare. Om det är något du vill att jag ska ta upp i hela recensionen, låt mig veta under linjen. Låt oss blockera annonser! (Varför?)

Skicka en kommentar

0 Kommentarer