Recents in Beach

header ads

The Verge - Alla inlägg


Sedan debuten 2016 har mer än 1 miljard människor nedladdade Pokémon Go </ em>, vilket är betydligt mer än vad som spelas varje tidigare inträde i serien kombineras. Som mest tiotals miljoner människor spelat varje månad, myllrande stadsgator och vrida Pokémon Go </ em> i den första globala verkliga videospel. Det infördes nya människor till franchise, och återuppväckt intresse för förfallit fans. </ P>

Ofta när en underhållning egenskap når den typen av konventionell framgång, särskilt med en strömlinjeformad take som Pokémon Go </ em>, fläktar oroa sig för fördumning av deras älskade spel. Men det är inte vad som hände med Pokémon </ em>: i stället Pokémon Go </ em> inspirerade en kreativ boom för franchise, vilket leder till några av de bästa, mest lättillgänglig Pokémon </ em > spel hittills. Och med gårdagens avslöja om Pokémon Sword </ em> och Shield </ em> för Nintendo Switch ser att trenden fortsätter. </ p>

saker började ganska långsamt. Under sommaren 2016, när Pokémon Go </ em> mani var på sin höjdpunkt, Nintendo visade att försäljningen av äldre Pokémon </ em> spel på 3DS var exploderande beror till stor del på den ökade uppmärksamheten väckt den av den mobila AR spelet. Några månader senare, Pokémon Sun </ em> och månen </ em> blev två av Nintendos snabbast säljande spel någonsin . Föga förvånande, började dessa siffror att påverka själva spelen. </ P>

I 2017, släpptes Nintendo Ultra Sun < / em> och Ultra månen </ em>, förbättrade versioner av tidigare 3DS spel. Och dessa spel hade ett antal funktioner som specifikt inspirerade av Pokémon Go </ em>, inklusive en mer strömlinjeformat användargränssnitt och förmågan att fånga starkare monster mycket tidigare i spelet. ”Vi visste att vi hade en bra fanbase, men naturligtvis vi blev överraskade av det stora antalet användare som kom ut så stor Pokémon </ em> fans när Pokémon Go </ em> släpptes” < a href = "https://www.theverge.com/2017/10/19/16466536/pokemon-ultra-sun-moon-interview-nintendo"> Sun </ em> och månen </ em> regissören Shigeru Ohmori berättade The Verge </ em> tillbaka 2017 . ”Vi vill dra nytta av den spänning som har byggts upp under det senaste året.” </ P>

Det gick ett steg längre förra året med Pokémon: Låt oss gå </ em>, ett spel utformade uttryckligen att kombinera lättillgänglig natur Pokémon Go </ em> med en mer traditionell rollspel. Det bort serien och genre häftklamrar som slumpmässiga strider, och avskalade ut många andra oväsentliga element, samtidigt lägga mer lekfulla funktioner som rörelsestyrd kast för att fånga Pokémon och möjlighet att få din favorit monster följer dig runt, precis som i den tecknade. < / p>

</ div>

Inför dessa spel serien kändes ofta som det var i något av en vänt med nya poster som förbättrades något på sina föregångare, men också lagt alltmer invecklade funktioner som verkade onödigt. Men med inspiration av Pokémon Go </ em>, Pokémon </ em> spel blev mer välkomnande förenkla formel utan att förstöra det som gör det så bra i första hand . ” Pokémon Go </ em> verkligen representerar den andra Pokémon </ em> bom, så att säga, och det var verkligen en sällsynt möjlighet att ingen kunde ha räknat med” long-time serie regissören Junichi Masuda sade The Verge </ em> förra året . </ p>

det är fortfarande för tidigt att säga om årets Sword </ em> och Shield </ em> kommer att följa denna trend. Från gårdagens korthet tidig skymt, de verkar vara mycket mer traditionell än Låt oss gå </ em>. Viktigt är de också den första stambanan Pokémon </ em> spel debut på ett hem konsol. Det innebär att det sannolikt kommer att vara den största och vackraste inträde i serien hittills -. Och därmed kunde vi se ännu en Pokémon </ em> bom </ p>

Skicka en kommentar

0 Kommentarer