Recents in Beach

header ads

Den Callisto Protokollet är en återgång till sci-fi skräck från Dead Space skapare


När den tidigare exekutiv producent för Dead Space, Visceral Games älskade sci-fi överlevnadsskräckserie, gick till de människor som gör PlayerUnknown s Battlegrounds, hade han en enkel plan. ”Jag gick till dem och sa:’Jag ska ge dig ett spel studio,’” Striking Avstånd grundare och VD Glen Schofield berättade Polygon i en intervju den här veckan. ”Och här är spelet jag vill göra.” Han föreställde sig ”den mest skrämmande spelet på nästa generations plattformar”, när han gjorde sin pitch för The Callisto Protokollet förra året. Schofield sade PUBG Corp., numera känd som Krafton, gav honom OK, och de har i stort sett lämnat honom ensam under de senaste 18 månaderna för att skapa den studio och utveckla sin debut spel. Den Callisto Protokollet fick avslöjas vid Game Awards förra torsdagen. Det är så nära en Dead Space andlig efterträdare som du kan få utan en upphöjd ögonbryn från Electronic Arts juridiska team, och det är en återgång till sci-fi skräckgenren som Schofield säger att han älskar entydigt. ”Jag älskar skräck. Och jag älskar sci-fi ”, säger Schofield. ”Jag ska titta på någon skräckfilm oavsett hur illa ... och med sci-fi, kan de få ganska dåligt. [...] När jag får se en bra, det är bara sås för mig. Jag tillbringade de senaste 10 åren att Call of Duty, som har varit riktigt bra för mig. Jag älskade verkligen gör Advanced Warfare eftersom det var lite i framtiden. Men det var dags att komma tillbaka till något som jag bara älskar verkligen. Och sci-fi skräck är där det händer för mig.” Bild: räckhåll / Krafton Den Callisto protokollet ligger på den näst största måne av Jupiter, Callisto och i ett utrymme fängelse där något har gått fruktansvärt fel. Spelare kommer att ta på sig rollen som en fånge på Black Iron fängelset som under loppet av spelet, river upp ett mysterium om fängelset och människorna bakom det, United Jupiter Company. Schofield sade att han ville att jorda Callisto protokollet visst sken av verkligheten. Det är därför hans studio tredje person överlevnad skräck spel ligger på Callisto, och kommer att använda månens verkliga egenskaper att jorda fiktion. Schofield noteras att Callisto är en avlägsen plats som man kan tänkas kolonisera en dag, och nämnde månens ytan ocean av vatten - inte riktigt en antydan om spelets story, men vad skapare kunde motstå fasor ett utrymme ocean dold 100 kilometer under ytan av en främmande värld? (Märkligt, Callisto protokollet också ligger i fjärran framtid PUBG universum - specifikt år 2320 -. Enligt ett pressmeddelande från Striking Avstånd ägare Krafton) Att gå Schofield på uppdraget att utveckla Callisto Protokollet finns ett antal Dead Space och Visceral Games veteraner. Det inkluderar Steve Papoutsis, tidigare Dead Space exekutiv producent, som tog över koncessionen när Schofield lämnade Visceral 2009; Scott Whitney, creative director slående Avstånd och tidigare Dead Space designer; och Christopher Stone, animation director på Dead Space och Call of Duty, bland annat. Schofield sade några 25 till 30 personer han arbetat med tidigare i Visceral och Sledgehammer Games har gått Striking Avstånd under de senaste två åren. Bild: räckhåll / Krafton Schofield sade att han var på topp tekniska möjligheter som nya konsoler föra att räckhåll nya spel, allt från haptik på PlayStation 5 DualSense controller till framsteg inom 3D-ljud till rent visuella blända. Schofield prisade den visuella trohet att hans studio arbetar i The Callisto Protokollet, säger ”det fanns tillfällen då jag säger [till dem]" Slå tillbaka detalj.” Medan Schofield inte skulle expandera mycket på hur Callisto Protokollet faktiskt kommer att spela när det släpptes 2022, gjorde han dra enstaka jämförelse med Dead Space under vår chatt, och hur hans nästa spel kommer både ära det och stå bortsett från det. ”Du vet, [I] har en speciell stil”, sade han. ”Och jag kan inte komma ifrån min stil. Min stil har vuxit och kanske mognat lite, men det är min stil. Jag är säker på att det kommer att bli några bekanta vibbar i spelet. Det är svårt för mig att steg tillbaka och gå, 'Åh, jag har att göra detta skiljer sig den idén på Dead Space, och gör detta annorlunda och det annorlunda.' [...] Jag kommer bara att göra ett spel [ med ytterligare 10 års erfarenhet]. Vad har jag lärt mig? Vad gör jag annorlunda? Du vet, det måste bara vara naturligt.” Låt oss blockera annonser! (Varför?)

Skicka en kommentar

0 Kommentarer