Recents in Beach

header ads

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport packar 425 hk och en störtbåge - Roadshow


Track-dagars fanatiker och förare har nu en ny Porsche att tänka på när du köper sin nästa leksak. Porsche avslöjade 718 Cayman GT4 Clubsport, som ersätter den tidigare Cayman GT4 Clubsport som infördes för tre år sedan. Det gul-och-grå livré är speciellt cool. Porsche Bilen är baserad på väg pågående 718 Cayman, men med ett stort antal race-ready avgifter som gör det GT4 Clubsport tyvärr inte lagligt för körning på väg. Jämfört med den gamla modellen, säger Porsche den fokuserade på levererade snabbare varvtider samt "förbättrad körbarhet" i det nya Cayman GT4. I stället för en av de regelbundna 718 Cayman turboladdade fyrcylindriga motorer använder GT4 Clubsport en 3,8-liters flat sex klassad för 425 hästkrafter vid en skrikande 7500 rpm och 313 pund-fot av vridmoment. En sex-växlad PDK växellåda med dubbelkoppling ger ström till en låsande differential vid bakhjulen. GT4 Clubsport har en påsvetsad i Störtbåge, en hink säte, och en sex-punktsbälte. Den har också den främre upphängningsarrangemanget från 911 GT3 Cup racer, 18-tums hjul med Michelin slick däck och jätte ras-spec bromsar med 14,96-tums stålskivor runt. Bilen väger bara 2910 pounds. Interiören är funktions första och har en hink säte med sex-punktsbälte. Porsche Porsche kommer att sälja 718 Cayman GT4 Clubsport i två olika versioner. Den "Trackday" -modellen vänder mot allvarliga spår dagars entusiaster eller amatör åkare. Kostar från 134,000 euro (ca $ 157 tusen), har den fasta stötdämpare och justerbara krängningshämmare, en handhållen brandsläckare, ABS och stabilitetskontroller som kan vara helt deaktiverad och en 21,1-gallon FIA-certifierad bränsletank. Bilen kan även service vid varje Porsche återförsäljare. Flytta upp till "Competition" variant kostar 157.000 euro ($ 179,000) och riktar sig till professionella kapare eller racingteam. Nyckel uppgraderingar inkluderar en justerbar broms-balanssystem, justerbara stötdämpare, en större 30,4-gallon bränsletank, en lätt litiumjonbatteri, inbyggt luft domkrafter, automatisk brandundertryckning och en snabbkopplings ratt lånat från 911 GT3 R. I en intressant touch, har Porsche också arbetat för att säkerställa den nya tävlingsbilen är så hållbar som möjligt. Dörrar och bakre vingen är tillverkade av förnyelsebara material, särskilt en "organisk fiberblandning" att Porsche säger är gjord av biprodukter såsom lin och hampa. Porsche sålde 421 enheter av den gamla Cayman GT4 Clubsport och sade att det hoppas att sälja ännu mer av den nya versionen. Den automaker tar order nu, med de första tävlingsbilar som ska levereras i februari. 2018 Porsche 718 Cayman GTS Coupe Låt oss blockera annonser! (Varför?)

Skicka en kommentar

0 Kommentarer